Ieškoti

Iš viso rezultatų:

Palangos mokytojai dalyvavo dviejų dienų stažuotėje „Universalaus mokymosi dizaino strategija. Aktyvus mokymasis“

Palangos mokytojai dalyvavo dviejų dienų stažuotėje „Universalaus mokymosi dizaino strategija....
2023-11-17

Įgyvendinant Palangos miesto savivaldybės „Tūkstantmečio mokyklų I“ programos pažangos planą 2023 m. lapkričio 9 – 10 dienomis Palangos „Baltijos“ pagrindinės mokyklos, Palangos Vlado Jurgučio progimnazijos ir Palangos senosios gimnazijos 15 mokytojų vyko į stažuotę „Universalaus mokymosi dizaino (toliau – UMD) strategija. Aktyvus mokymasis“ Utenoje. Stažuotės metu mokytojai galėjo tobulinti gebėjimą kaip užtikrinti visų besimokančiųjų poreikius, taikant universalaus dizaino mokymuisi metodus.

Pirmąją stažuotės dieną buvo aplankyta Utenos Krašuonos progimnazija, kur dailės mokytoja  Dalia Puodžiukienė ir IT mokytoja Jolanta Baronienė pasidalijo praktine patirtimi „UMD strategijos integruotoje veikloje. Menas išgyventi“. Tai buvo vienas iš ilgalaikio projekto „Keturios gamtos stichijos mokinių pažangai (oras, ugnis, vanduo, žemė)“ sudedamųjų dalių. Palangos švietimo įstaigų atstovai buvo supažindinti su dailės, biologijos ir IT dalykų integruotu projektu tema Mimikrija. Utenos pedagogės atskleidė mokomosios informacijos pateikimo, veiklos vertinimo kriterijų ir mokinių atsiskaitomųjų darbų pasirinkimų galimybes. Visa tai tam, kad taikant universalaus dizaino mokymuisi metodus, kiekvienam mokiniui būtų pasiūlytas tinkantis informacijos priėmimo, apdorojimo, darbo pristatymo, įsivertinimo būdas.

Taip pat buvo aplankyta Utenos Dauniškio gimnazija, kur anglų kalbos mokytoja metodininkė Inga Tutkienė pasidalino praktine patirtimi „UMD strategijos elementų taikymas rašymo užduotyje“. Mokytojos praktinio darbo patirtis parodė, jog skirtingiems mokiniams reikia skirtingų pagalbos būdų, kad visi pasiektų savo sėkmę. Tad pristatė įvairius metodus, taikomus mokinių asmenybių ir mokymosi būdų pažinimui, mokomosios medžiagos ir atsiskaitymų pateikimui. Buvo sudaryta galimybė stebėti, kaip pamokų metu skatinamos mokinių diskusijos ir gebėjimai susikaupti įvairiomis sąlygomis. Taip pat pedagogė atskleidė jų mokyklos sėkmės paslaptį – pagarba ir kiekvieno vaiko įvertinimas.

Antrąją stažuotės dieną buvo aplankytas Utenos švietimo centras, kur Utenos rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus direktorius Romualdas Kraulišas pristatė švietimo padėtį mieste. Utenos švietimo centro direktorė Vitalija Bujanauskienė kalbėjo apie „Universalaus mokymosi dizaino taikymo patirtis Utenos rajono švietimo įstaigose“. Kartu diskutuota, kaip UMD apima bendruomenės požiūrį į mokinius, kokią įtaką mokinių ugdymuisi turi taikomi metodai ir kuriamos aplinkos. Sutarėme, kad kol nepakeisime požiūrio į mokinį kaip savo mokymosi ekspertą, tol taikomi mokymo metodai ir kuriamos šiuolaikiškos edukacinės aplinkos neduos reikiamos-rezultato. Kiekvieno vaiko patiriama mokymosi sėkmė yra varomoji jėga motyvacijai. Tikroji įtrauktis bus tada, kai gebėsime pamatuoti kiekvieno mokinio sėkmę.

Taip pat apsilankyta Utenos Aukštakalnio progimnazijoje, kur pedagogės pristatė UMD taikymo praktines galimybes ugdyme. Pradinių klasių mokytoja Rasa Juodvalkienė kalbėjo apie „UMD taikymą pradiniame ugdyme“. Šios mokytojos pamokose laikomasi požiūrio – tvirtas pamokos tikslas, tačiau lanksti pamoka. Kiekvienoje pamokoje taikoma strategija „Skaičius 3: vaizdas, garsas, judesys“. Mokomoji medžiaga pristatoma ir mokinių darbai rengiami, remiantis šiais trimis aspektais irmoko pradinukus pačius išsikelti pamokos tikslą, planuoti savo darbo laiką. Utenos Aukštakalnio progimnazijos fizikos mokytoja metodininkė ir IT vyr. mokytoja Edita Glasinskienė kalbėjo apie „UMD strategijų taikymą fizikos pamokose“. Ji papasakojo, kokiais individualiais būdais mokiniai atlieka eksperimentinius darbus, jų aprašymus ir pristatymus. Taip pat atskleidė pagalbos mokiniams būdus. Utenos Aukštakalnio progimnazijos direktorės pavaduotoja ir anglų kalbos vyr. mokytoja Sabina Eidukynaitė kalbėjo apie „UMD strategijų naudojimo galimybes užduočių kūrimui MS Teams platformoje". Suprantama, kad tik mokytojų pasiryžimas ir bendradarbiavimas užduočių skaitmenizavimui leido sukaupti didžiules skaitmeninių užduočių, testų bazes, kelti kompetencijas Utenos rajono mokytojams.

Palangos švietimo įstaigų atstovams ši stažuotė buvo itin naudinga ir informatyvi. Ypač daug idėjų „gimė“ kaip universalaus mokymosi dizainą taikyti savo mokomojo dalyko pamokose, tad sugrįžę į savo įstaigas sieks toliau skleisti žinią bei išbandyti ir praktiškai pritaikyti Utenos mokytojų pademonstruotus mokymo metodus.

Informacija atnaujinta 2023-11-17 09:26