PATVIRTINTA
Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus
2017 m. spalio 31 d. įsakymo Nr. A1-1479
5 punktu
PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
BUHALTERIJOS
BUHALTERIO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖ
1. Palangos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Buhalterijos buhalteris yra specialistų pagrindinės grupės (kodas 2) verslo ir administravimo specialistų pagrindinio pogrupio (kodas 24) finansų specialistų grupės (kodas 241) buhalterių pogrupio (kodas 2411) buhalteris (kodas 241103).
2. Pareigybės lygis – B.
II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
3. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
3.1. turėti ne žemesnį kaip aukštesnįjį išsilavinimą arba specialųjį vidurinį išsilavinimą, įgytą iki 1995 metų su įgyta ekonomisto arba finansininko, arba buhalterio profesija;
3.2. turėti trejų metų ekonomisto arba finansininko, arba buhalterio darbo stažą;
3.3. išmanyti ir gebėti pagal kompetenciją savo darbe taikyti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros, Biudžetinių įstaigų, Buhalterinės apskaitos pagrindų, Investicijų, Rinkliavų, Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų, Vietos savivaldos įstatymus, Biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos organizavimo, Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, teisės aktus, reglamentuojančius buhalterinę apskaitą, darbo ir paslaugų apmokėjimą, turto apskaitą, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentą ir sprendimus, Savivaldybės mero potvarkius, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymus, vidaus tvarką reglamentuojančius dokumentus;
3.4. mokėti dirbti kompiuteriu Microsoft Word, Microsoft Excel, Internet Explorer, Microsoft Outlook programomis.
III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
4. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
4.1. analizuoja ir planuoja lėšų poreikį išmokoms vaikams mokėti ir administruoti, transporto išlaidų bei specialiųjų lengvųjų automobilių įsigijimo kompensacijoms mokėti, šalpos išmokoms mokėti ir administruoti, būsto pritaikymo neįgaliems ir kitoms socialinėms išmokoms, rengia ir teikia informaciją Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Savivaldybės administracijos Biudžeto skyriui ar kitoms teisės aktuose nustatytoms institucijoms;
4.2. sudaro lėšų, skirtų socialinei paramai ir kompensacijoms, programų sąmatas, rengia paraiškas lėšoms gauti;
4.3. tikrina dokumentų lėšoms gauti teisingumą ir teisėtumą, nustačius neatitikimus ar klaidas, grąžina dokumentus jų teikėjui nustatytoms klaidoms ištaisyti;
4.4. tvarko teisės aktus atitinkančią socialinės apsaugos programos priemonių buhalterinę apskaitą;
4.5. teikia buhalterinės apskaitos informaciją ir rengia ataskaitas, pagal pareikalavimą – apskaitos dokumentus ir registrus;
4.6. laiku moka išmokas vaikams, kitas socialines išmokas, kompensacijas, šalpos išmokas, darbo užmokestį;
4.7. apskaičiuoja ir laiku perveda fizinių asmenų pajamų mokestį, valstybinio socialinio draudimo įnašus;
4.8. užtikrina, kad lėšos jų gavėjams būtų pervedamos laiku ir neviršijant programų sąmatose patvirtintų asignavimų;
4.9. apskaičiuoja papildomai reikalingas ar numatomas nepanaudoti einamaisiais metais socialinės apsaugos programos priemonių lėšas;
4.10. vykdo šiai pareigybei priklausančių ūkinių operacijų išankstinę finansų kontrolę;
4.11. pagal savo kompetenciją užtikrina, kad ataskaitiniai duomenys būtų teisingi, o atskaitomybė objektyvi, palyginama ir pateikiama laiku;
4.12. kontroliuoja ir atsako už sąmatose patvirtintų lėšų panaudojimą;
4.13. atlieka ūkines-finansines operacijas, jas pagrindžia apskaitos dokumentais;
4.14. tinkamai saugo apskaitos dokumentus;
4.15. skaičiuoja, pildo ir nustatytais terminais teikia statistines formas;
4.16. Savivaldybės administracijos direktoriui pavedus, atostogų, komandiruočių, nedarbingumo laikotarpiais ir kitais teisės aktų nustatytais atvejais pavaduoja kitus Buhalterijoje dirbančius darbuotojus;
4.17. dalyvauja Savivaldybės institucijų ir pareigūnų sudarytų kolegialių organų (darbo grupių, komisijų ir kt.) darbe;
4.18. užtikrina finansinių-ūkinių operacijų teisėtą atlikimą laiku, valstybės ir savivaldybės lėšų naudojimą teisės aktų nustatyta tvarka, tinkamą apskaitos dokumentų įforminimą ir finansų kontrolę;
4.19. dalyvauja rengiant Savivaldybės administracijos Buhalterijos dokumentų nomenklatūros planą, komplektuoja buhalterinės apskaitos bylas pagal patvirtintą bendrą dokumentacijos planą;
4.20. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant Savivaldybės administracijos strateginius veiklos planus;
4.21. pagal savo kompetenciją vykdo Savivaldybės tarybos, Savivaldybės mero ir Savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimus;
4.22. vykdo kitus su Buhalterijos funkcijomis susijusius nenuolatinio pobūdžio Buhalterijos vedėjo pavedimus.
_____________