PATVIRTINTA
Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus
2017 m. spalio 31 d. įsakymo
Nr. A1-1479 2 punktu
PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
BUHALTERIJOS
BUHALTERIO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖ
1. Palangos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Buhalterijos buhalteris yra specialistų pagrindinės grupės (kodas 2) verslo ir administravimo specialistų pagrindinio pogrupio (kodas 24) finansų specialistų grupės (kodas 241) buhalterių pogrupio (kodas 2411) buhalteris (kodas 241103).
2. Pareigybės lygis – A2.
II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
3. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
3.1. turėti socialinių mokslų studijų srities ekonomikos krypties ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu su įgyta ekonomisto arba finansininko, arba buhalterio profesine kvalifikacija;
3.2. turėti trejų metų ekonomisto arba finansininko, arba buhalterio darbo stažą;
3.3. išmanyti ir gebėti pagal kompetenciją savo darbe taikyti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros, Biudžetinių įstaigų, Buhalterinės apskaitos pagrindų, Investicijų, Rinkliavų, Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų, Vietos savivaldos įstatymus, Biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos organizavimo, Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, teisės aktus, reglamentuojančius buhalterinę apskaitą, darbo ir paslaugų apmokėjimą, turto apskaitą, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentą ir sprendimus, Savivaldybės mero potvarkius, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymus, vidaus tvarką reglamentuojančius dokumentus, šį pareigybės aprašymą;
3.4. mokėti dirbti kompiuteriu Microsoft Word, Microsoft Excel, Internet Explorer, Microsoft Outlook programomis.
III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
4. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
4.1. tvarko Šventosios seniūnijos programos (šiai pareigybei priskirtų priemonių) buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus;
4.2. tvarko bendrosios, ūkio ir turto programų valstybinių (valstybės perduotų savivaldybėms) funkcijų buhalterinę apskaitą;
4.3. tvarko valstybės turto ir materialinių vertybių, perduotų Savivaldybei, apskaitą;
4.4. apskaičiuoja valstybės tarnautojų bei darbuotojų, vykdančių valstybines funkcijas (perduotas savivaldybei), darbo užmokestį;
4.5. teikia informaciją ir tarnautojui ar darbuotojui pageidaujant rengia pažymas apie darbo užmokestį;
4.6. teikia buhalterinės apskaitos informaciją ir rengia ataskaitas, pagal pareikalavimą – apskaitos dokumentus ir registrus;
4.7. pagal savo kompetenciją užtikrina, kad ataskaitiniai duomenys būtų teisingi, o atskaitomybė objektyvi, palyginama ir pateikiama laiku;
4.8. vykdo šiai pareigybei priklausančių ūkinių operacijų išankstinę finansų kontrolę;
4.9. sudaro Šventosios seniūnijos, bendrosios (valstybės deleguotų funkcijų), ūkio ir turto programų metinių lėšų sąmatų projektus, jų koregavimo projektus;
4.10. kontroliuoja ir atsako už sąmatose patvirtintų lėšų panaudojimą;
4.11. atlieka ūkines-finansines operacijas, jas pagrindžia apskaitos dokumentais;
4.12. užtikrina savalaikį buhalterinių operacijų registravimą apskaitos registruose, vykdo jų atlikimo paskesniąją finansų kontrolę;
4.13. tinkamai saugo apskaitos dokumentus;
4.14. skaičiuoja, pildo ir nustatytais terminais teikia statistines formas;
4.15. išrašo sąskaitas faktūras atsiskaitantiems juridiniams asmenims;
4.16. dalyvauja Savivaldybės institucijų ir pareigūnų sudarytų kolegialių organų (darbo grupių, komisijų ir kt.) darbe;
4.17. užtikrina finansinių-ūkinių operacijų teisėtą atlikimą laiku, valstybės ir Savivaldybės lėšų naudojimą teisės aktų nustatyta tvarka, tinkamą apskaitos dokumentų įforminimą ir finansų kontrolę;
4.18. dalyvauja rengiant Savivaldybės administracijos Buhalterijos dokumentų nomenklatūros planą, komplektuoja buhalterinės apskaitos bylas pagal patvirtintą bendrą dokumentacijos planą;
4.19. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant Savivaldybės administracijos strateginius veiklos planus;
4.20. pagal savo kompetenciją vykdo Savivaldybės tarybos, Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Šventosios seniūno pavedimus;
4.21. dalyvauja ir teikia apskaitos duomenis juos perkeliant į Finansų ministerijos viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą (VSAKIS) darbų procedūroje;
4.22. tvarko administracijos nebiudžetinių lėšų apskaitą;
4.23. raštu informuoja Buhalterijos vedėją apie neteisėtą turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo ir kitą neteisėtą veiklą;
4.24. pagal savo kompetenciją vykdo Savivaldybės tarybos, Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimus.
____________