PATVIRTINTA
Palangos miesto savivaldybės administracijos
direktoriaus 2017 m. spalio 20 d. įsakymo
Nr. A1-1428
1 punktu
PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
BENDROJO SKYRIAUS
ARCHYVARO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖ
1. Palangos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Bendrojo skyriaus (toliau tekste – Skyrius) archyvaras yra specialistų pagrindinės grupės (kodas 2) teisės, socialinės srities ir kultūros specialistų pogrupio (kodas 26), bibliotekininkų, archyvų ir muziejų specialistų grupės (kodas 262) archyvų ir muziejų specialistų pogrupio (kodas 2621) archyvaras (kodas 262101).
2. Pareigybės lygis – A2.
II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
3. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
3.1. išmanyti ir gebėti pagal kompetenciją savo darbe taikyti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų, Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų, Visuomenės informavimo, Valstybinės kalbos įstatymus, kitus informacijos teikimą reglamentuojančius teisės aktus, Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklę, lietuvių bendrinę ir kanceliarinę kalbą, raštvedybos pagrindus, teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, dokumentų rengimą, tvarkymą, apskaitą, archyvavimą ir saugojimą ir kitus teisės aktus, reikalingus pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms vykdyti, Savivaldybės tarybos sprendimus, Mero potvarkius, Savivaldybės administracijos veiklos nuostatus, Bendrojo skyriaus nuostatus, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymus, darbo tvarką reglamentuojančius dokumentus, šį pareigybės aprašymą;
3.2. turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu;
3.3. turėti ne mažesnę kaip trejų metų darbo patirtį archyvinių dokumentų tvarkymo srityje per paskutinius penkerius metus;
3.4. mokėti dirbti kompiuteriu Microsoft Word, Internet Explorer, Microsoft Outlook programomis.
III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
4. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
4.1. konsultuoja už dokumentų tvarkymą ir apskaitą atsakingus darbuotojus ir valstybės tarnautojus archyvų veiklos, dokumentų rengimo, tvarkymo ir valdymo klausimais, siekdamas užtikrinti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių archyvinių dokumentų apskaitą, įgyvendinimą;
4.2. konsultuoja likviduojamų įstaigų, įmonių, nevalstybinių organizacijų ir privačių juridinių asmenų, kurių buveinė yra Savivaldybės teritorijoje, už dokumentų tvarkymą atsakingus darbuotojus dokumentų tvarkymo, bylų formavimo, apskaitos dokumentų sudarymo klausimais;
4.3. priima saugoti likviduojamų Savivaldybės įstaigų ir įmonių, nevalstybinių organizacijų ir privačių juridinių asmenų, kurių buveinė buvo Savivaldybės teritorijoje, įformintus ir sutvarkytus dokumentus, kurių saugojimo terminas, nustatytas teisės norminiuose aktuose, nėra pasibaigęs, iki jų išregistravimo iš juridinių asmenų registro;
4.4. tvarko likviduotų įmonių priimtų dokumentų apskaitą, užtikrina jų tinkamą priežiūrą ir naudojimą;
4.5. nagrinėja prašymus dėl archyvinių duomenų pateikimo, rengia pažymas, atsakymus į prašymus savo kompetencijai priklausančiais klausimais ir kitus dokumentus dėl likviduojamų įmonių dokumentų perdavimo ir kitų faktų nustatymo patvirtinimo;
4.6. tvirtina išduodamų archyvinių dokumentų kopijų tikrumą;
4.7. kontroliuoja saugomų dokumentų būklę, prireikus organizuoja jų atkūrimą, rūpinasi saugyklų patalpose dokumentų saugojimui tinkamomis sąlygomis;
4.8. planuoja lėšų poreikį valstybės perduotai savivaldybėms priskirtų archyvinių dokumentų tvarkymo funkcijai atlikti, rengia teisės aktų nustatyta tvarka valstybės perduotos savivaldybėms priskirtos archyvinių dokumentų tvarkymo funkcijos atlikimo ataskaitą;
4.9. siekdamas užtikrinti Savivaldybės administracijos archyvinių dokumentų tvarkymą ir apskaitą, dalyvauja Savivaldybės administracijos dokumentų ekspertų komisijos, dokumentų vertės ekspertizės, tvarkymo ir apskaitos klausimams nagrinėti, darbe;
4.10. teikia siūlymus Savivaldybės dokumentų ekspertų komisijai dėl dokumentų, kurių saugojimo terminas pasibaigęs, atrinkimo naikinti;
4.11. pasibaigus teisės norminių aktų nustatytiems dokumentų saugojimo terminams, atlieka dokumentų vertės ekspertizę, surašo atrinktų bylų (dokumentų) naikinimo aktus ir teikia tvirtinti teisės aktų nustatyta tvarka;
4.12. sudaro Savivaldybės administracijos Dokumentacijos planą pagal Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių ir valstybės tarnautojų, neįeinančių į struktūrinius padalinius, parengtus bylų dokumentacijos planų projektus ir teikia derinti ir tvirtinti teisės aktų nustatyta tvarka;
4.13. sudaro Administracijos dokumentacijos plano suvestinę ir teikia tvirtinti teisės aktų nustatyta tvarka;
4.14. sudaro Administracijos dokumentų registrų sąrašą ir teikia tvirtinti teisės aktų nustatyta tvarka;
4.15. tvarko Administracijos padalinių ir valstybės tarnautojų, neįeinančių į struktūrinius padalinius, pateiktų bylų apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka;
4.16. priima į Administracijos archyvą teisės aktų nustatyta tvarka sutvarkytas ir įformintas nuolatinio saugojimo bylas ir bylas, kurių saugojimo terminas ilgesnis nei 25 metai, pagal bylų perėmimo aktą;
4.17. sudaro nuolatinio saugojimo bylų ir bylų, kurių saugojimo terminas ilgesnis negu 25 metai, bylų apyrašus (jų tęsinius);
4.18. kontroliuoja bylų apskaitą;
4.19. prireikus laikinai išduoda juridiniams asmenims reikalingas bylas iš archyvo pagal laikinai perduotų naudotis dokumentų aktą ir Savivaldybės administracijos archyve saugomų dokumentų kopijas Savivaldybės administracijos darbuotojams, valstybės tarnautojams ar asmenims, raštu pateikusiems prašymą;
4.20. vykdo kitus su Bendrojo skyriaus archyvaro funkcijomis susijusius Administracijos direktoriaus, Skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus.
_________